Påsk? Nej, tack!

Då var det efterlängtade påsklovet över och folket blir tvingade tillbaka till skolan. I ärlighetens namn tycker jag faktiskt att det är grymt trevligt att vara tillbaka till skolan där allt händer.

Självklart var inte alla lika fantaskist glada som mig men de gjorde sitt bästa.. Tror jag.

MÅNDAG 12 APRIL 2010!

Klockan sju på morgonen känner man hur man inte är redo att gå tillbaka till sin gamla rutin igen där man går upp tidigt och lägger sig sent. Jag kan aldrig heller låta bli att trycka på snooze knappen och ligga kvar i sängen tills föräldrarna kommer och skriker en upp ur sängen, det är inte trevligt men det måste göras. Så upp kommer man och in i duschen skall man innan man sätter sig vid frukostbordet. På sistonde har jag också börjat ta den senare bussen ifrån Sandviken äver fast det betyder att jag måste gå en bit för att komma till busshållsplasen men då slipper jag sitta i skolan som ett fån i en halvtimme vilket alltid är positivt!

Så jag går ned mot resecentrum med Taylor Swift i hörlurarna och galet mycket skolböcker som jag inte har rört under lovet i väskan med solen i ögonen. Grymt vackert väder vilket jag alltid tar som ett extremt gott tecken och även om det inte är så super varmt just nu så finns det ändå anledning att uppskatta solen. Att gå till resecentrum tar ungefär tjugo minuter så det gäller att var ute i tid, alltså sista sekund!

Jag kommer till resecentrum och ser Paola tillsammans med Sofia sittandes på en bänk, sedan ser jag Malin på en annan. Först blir jag grymt förvånad över att Malin inte sitter tillsammans med resten av Sandvikarna men jag svarar snabbt på min egna fråga att Malin inte alltid är den mest sociala typen.
VÄGSKÄL! Nu har jag ett val och jag är osäker på vad jag skall välja dock slutar det med att jag sätter mig med Paola och Sofia då jag antog att Malin inte skulle prata så mycket med mig ändå även om jag satte mig med henne.

Så jag sätter mig med Paola och Sofia, hälsar och slänger in någon kommertar till vad de pratar om men jag kan inte hjälpa att vara lite frånvarande ändå. Varför kan jag inte ge svar på men det var något som drog mitt medvetande någon annanstans. Jag märker inte ens när bussen kommer utan Paola blev tvungen att säga till mig att bussen hade kommit innan jag lyckades reagera. Jag stannar framför Malin i bussen och kallar henne för en osocial jävel innan jag fortsätter längre bak i bussen.

Jag får höra att Paola har äntligen fått MSN på bussen och självklart blir jag super taggad på att få hennes MSN, dock lyckas hon fråga mig före och jag ger henne min. Efter det så var den resterande bussresan en rad av konversationer som jag inte satte mig in i alldeles för mycketdå jag som sagt, var väldigt frånvarande. När vi äntligen kunde hoppa av lades det märke till att Malin inte gjorde det utan hon hade planer på att åka vidare mot den sista hållplatsen. Som vanligt då börjar snillet där uppe jobba och försöker hitta en förklaring till varför. I slutändan antar jag bara att hon skall hem till Emelie först innan hon går till skolan.

Som vanligt när man kommer in till skolan och går upp för tappan så ser man klassen stå eller sitta vid bäkarna vid fönstret, man kan ärligt talat se alla vid fönstrena när man går förbi skolan, det är lite småläskigt ibland faktiskt. Jag drar någon kommentar om Chaismen för konstighetens skull när jag går förbi med mitt skåp i sikte.

Jag drar fram mina NO saker då NO är vår första lektion, stänger skåpet och går mot klassen igen. Jakob, Oscar, Ante och Elin var redan där, då räknar jag bara de som är en del av "mitt" gäng, jag ställer mig med de ett tag medans vår klasskula samlas ihop och blir större.

NU BLIRE PAUS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0