Min första detention.

Som många av ser säkert redan vet så fick jag min första kvarsittning idag för att jag så att säga "skolkade" från vad lärarna kallade för en "gympalektion".

Så här gick det till:

Man kommer till skolan med en normal iställning om att det är prov, sätter sig ned och gör det. Provet var tröttande som alla andra men inte alldeles för farligt. Man blir klar efter 100 min då man har lyckats genföra hela provet genom lite stress och sådant. Så fort man kommer ut börjar förvirringen. Ingen har någon aning längre. Idrott eller inte? Vad är det som gäller nu?

Vi fick inte svar på det på ett tag, folket strödde runt i skolan ett tag, Jesper och co. tog en tur ned till stan medans resten samlades i CP rummet för att ta reda på vad som gällde. Där fick vi eventuellt reda på att CP2 skulle vara vikarie och vid den tiden hade redan runt 40 minuter gått av lektionen. Inte nog med det så var planeringen följande: Gå dit, ta närvarokoll, gå tillbaka.

Lång väg dit, snöstorm, slask, vid och kallt. Inte dröm vädret och verkligen inte det ideala valet efter ett 100 minuters långt prov. Allt kändes dock som ett stort skämt, ärligt talat misstänker jag att CP2 gillar att jävlas med folk. Så majoriteten var redan på väg när jag började bli lite småsur på denna grej och deras patetiska idé om att inte göra något alls. Jag valde att inte vara en del av deras lek utan jag gick raka vägen till CP1 och började lägga ut mina argument om varför denna så kallade lektion var så grymt onödig.
Mina argument handlade mycket om detta:

Tid (Vi hade inte mycket tid att göra NÅGOT alls.)
Väder (Gå fram och tillbaka genom en slaskig snöstorm? Nej tack!)
Vad skall man kunna hitta på? (30 min? Goot luck)
Ingen har kläder med sig. (Jadu, what now?)
Gå fram och tillbaka genom storm för att ta attendance? Attendace kan man lika gärna ta i CP rummet.

Hans motargument:
Man kan tydligen visst göra saker utan gympakläder och på en halvtimme. (Handboll, Basket och Innebandy...  ööh okej?)
Man får motion av att gå. (Oh ja, att dra sina genomblöta skor genom 2dm tjock snö måste ju ge bra motion om inte mer.)

Den diskussionen slutade med att mina kära klasskamrater kom tillbaka en halvtimme efter att diskussionen hade börjat, genomblöta och med tråkiga uttryck på ansiktena. Med andra ord, min poäng bevisad. Klassen hade gått, tagit en närvarokoll och gått tillbaka. Allt CP1 hade sagt om att man VISST kunde göra saker blev tydligen bara trams då inget hände ändå.

DOCK, även om jag nu kan tycka att jag inte gjorde helt fel i att gå och argumentera för min sak istället för att dra mig genom snöovädret är det ändå skolan som styr mig och bestämmer. Därför kunde jag inte undgå att få en kvarsittning nästa fredag. Jag vet ärligt talat om det är värt att bråka om den ens då den förra revolten blev 10 delar.

Mr. McCarthy blev förbannad på mig idag, och jag blev lite förbannad tillbaka.





Kommentarer
Postat av: edvin

då ses vi där kl 2 på fredag

2010-04-25 @ 16:02:05
URL: http://theklerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0