Manboy'd.

Under Melodifestivalen var det en speciell låt som togs till mitt hjärta och jag vet att samma sak gällde många andra, även om de nu känner en benägenhet att neka till det och förlöjliga låten. Den hette Manboy och var sjungen av Eric Saade som ju nu faktiskt kunde ha varit lite mer attraktiv men det spelar ingen roll. Det viktiga är att låten tydligen uppfattades som "homosexuell" för ett gäng personer och därför börjades folk som gillade låten kallas för homo fram och tillbaka.

Eftersom att jag nu skall försöka vara den personen som gillar att vara utanför majoriteten så inte bara sjunger jag låten under lektionerna utan jag även hittar på roliga saker för att stärka min bild som Manboy-fanboy. Jag har börjat med ett nytt ord som jag använder i stället för ord i stil som "dissen!" eller "dissad!". Jag säger istället "Manboy'd!". Då det kommer ett scenario då jag lyckas förlöjliga någon kommer jag alltid att säga Manboy'd istället för dissen!

Det finns olika sätt man kan använda ordet på, t.ex:

"You just got Manboy'd!"
"Super Manboy'd!"
"Dude, that's so Manboy'd!"
"Are you Manboy'd or what?"

Sedan finns det ju självklart fler sätt att änvända ordet på men listan skulle bli lång ifall jag nämnde alla.
Så jag började använda denna fras i skolan för att se hur folk skulle reagera... Det var inte uppskattat. Kan inte räkna antalet gånger jag blev kallad bög eller tönt. Jag försökte övertala emelie till att också börja säga det genom att säga att man blev hipp av att säga det, dock så gick hon inte på det.

Jag står ändå fast vid att Manboy'd kommer att bli något som blir hippt med tiden. Ni kanske inte ser det just nu men jag skall revolutionera världen med denna fras. Vänta ni bara.

Kommentarer
Postat av: emelie

men haha xD

skummis ^^

2010-04-18 @ 01:48:04
URL: http://emliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0