Klassiskt läge.

God nytt år och gott jul!

Detta är min andra blogg som jag gör i mitt meningsfulla liv som ni nu kommer att få ta del av. Jag kan lova att ni kommer att finna mitt liv så mycket väldigt intressant eftersom att jag som ni kanske hört på radio och TV, kanske till och med från era föräldrar och lärare, att jag är bäst. Jag kan inte lova att ni kan bli lika bäst som mig men ni kan ju alltid försöka.
Jag skal ge världen en kort introduktion av allt i mitt liv så att världen lättre kan hänga med i mina kommande meningsfulla inlägg.
Jag vet inte om ni noterade att jag sa att detta är min andra blogg. Japp, denna blogg kommer vara lite mer "normal" än min första blogg, den första bloggen var lite mer filosofisk på ett sätt. Om ni ar lust kan ni besöka den här: http://medlivetframformig.blogspot.com/
Jag kommer att hålla den någolunda aktiv men jag kommer bara lägga ut ett nytt inlägg en gång i månaden på den.
Nu till min introduktion och lista över folk i mitt liv.

Mitt namn är Daniel, så mycket måste ni i alla fall veta om mig om ni skall följa denna blogg. Jag bor i en liten mysig håla kallad Sandviken men jag går på en internationell engelsk skola i Gävle, så jag lär pendla fram och tillbaka. Jag klagar inte, jag tycker att vakna 1 timme tidigare varje morgon är ett helt klart värt den kvalitét som skolan erbjuder.
Japp, jag är en sån som uppskattar skola.
Denna skola är inte den vanliga kommunala skolan du skulle kunna hitta i Sandviken.
Här är inte kvarsittning förbjudet, här kallar vi inte lärarna för deras förnamn, här har vi regler. Folk från kommunala skolor kanske tycker att denna skola verkar helt från vettet. Självklart kunde jag inte bry mig mindre om oförstående folks kritik.

Jag går i en klass med 30 elever. Jag har 2 mentorer. Det är vår klass, det är 8A.
Eftersom att det är så många som går på vår skola så kan vi inte sätta in alla elever i samma klass, vi har då därför delats upp i 5 olika klasser: 8A, 8B, 8C, 8D, 8E.
Skolan har årskurser från 6 till 9 och ytterligare 2 årskurser kommer att läggas till.

Jag skall nu skriva upp en lista över folk i mitt liv och eventuellt lite mer. Denna lista kommer också att bli uppdaterad när någon som inte blivit uppskriven dyker upp under bloggens gång.
Extra note: Jag är inte en svenne med blont hår. Jag är en super cooling med naturligt svart hår och bruna ögon.

Nära och kära:

Mor/Mamma/Morsan/Emilia: Min mor helt enkelt, om jag någon gång skriver om henne kommer jag att använda någon av dessa namn.

Far/Pappa/Farsan: Min far helt enkelt, om jag någon gång skriver om honom kommer jag att använda någon av dessa namn.

Bror/Brorsan/Sen: Min bror, han pluggar till att blir läkare på karolinska institutet, så han bor altså i Stockholm och kommer inte hem så mycket. Han är nu 23.

Kusin/Kussen/Oliver: Min kusin som har flyttat hit och bor nu med oss, han är nu 18 men pluggar fortfarande på gymnasium.

Brorskärringen/Ting: Brorsans kärring, pluggar också till läkare i Stockholm.

Skola och Lärare:

IESG/Skolan: Internationella Engelska Skolan i Gävle. Min skola helt enkelt, en skola som jag har gått på i nästan 3 år nu och kommer gå på ytterligare 1 år.

**BIG: Brottsförebyggarna i Gävle. En förening som jag är med i som finns i de flesta skolor i Gävle, vi är en grupp i skolan som vill få bort mobbing som förkommer.

**Ms. Everlönn: En av mina 2 mentorer. Hon är också spanskalärare men jag har inte spanska.

**Mr. Harris: Den andra av mina två mentorer. Han är också min NOlärare, en ganska rolig typ. (Notera: Ms är för kvinnliga lärare och Mr är för manliga lärare).

**Ms. Viklund: Min SOlärare och en av de väldigt få lärare som bor inom Sandvikens kommun, kan vara lustig då och då.

**Mr. Hedgepeth: Han är ut matte och är en väldigt bra lärare om jag får säga det själv. Han är amerikansk. Kan vara lite smågalen ibland.

**Ms. McGowne: Engelskalärare. Väldigt känslig om hennes ålder och har humor. Troligen den mest populära lärare av 8 lärarna. Twilight fan. Skottsk.(Side note: Fredagen den 3:e April 2009 friade jag till denna kvinna och hon svarade "Yes", självklart bara på skoj.).

**Ms. Mattson: Svenskaläraren. Hon är inte så lustig men hon är trevlig.

**Ms. Wallsgrove: Bildläraren. Hon är en typisk sträng brittisk lärare. Inte dålig, bara sträng.

**Ms. Gustafsson: Idrottsläraren. Hon är "normal". Det är inte så mycket speciellt att säga om henne.

**Ms. Carlsson: Hon håller i våran Study Hall. Hon började på skolan för inte så länge sedan och fick ett inte så varmt välkomnande från några av mina klasskamrater. (Notera: Study Hall är en lektion där vi får tid att göra skolsaker som vi inte har gjort klart ännu.).

**Ms. Lane: Musikläraren. Hon älskar musik. Hon sjunger inte som en gudinna, men men.

**Ms. Israelsson: Vår hemkunskapslärare. Inte så mycket att säga, hon har kunskap.

**Ms. Bilski: Textillärare. Igen, inte så mycket att säga, hon kan sticka.

**Ms. Möllgård: Franskaläraren. Hon är lite småknäpp då och då men hon är en mycket engagerad lärare och är väldigt oförtjänd av mycket av den kritik som hon får.

**Ms. Ek: Rektorn. Svensk. Inte så intressant ärligt talat. Hennes engelska uttal är plågsamt.

**Ms. Sander: Kuratorn. Hennes jobb är att hjälpa andra med deras problem. Hon är också en av BIGs vuxna på vår skola.

**Ms. Hansson: En lärare för 7:or eller 6:or. Jag minns inte. Hon är också en BIG vuxen på vår skola.

8A (Uppskrivet efter klasslistan):

**Per Andreasen: Den längsta personen i klassen, han har väl sina stunder med brilljans, även om det inte förekommer ofta. Han spelar tennis för det mesta.

**Emre Arslan: Han är inte den mest uppskattade eleven av lärarna, och inte av eleverna heller då. Han är som han är.

**Adam Aspengren: Han är en kulig person. Han har sina teorier om hur samhället skall vara.

**Malin Asplund: Sandvikare! Hon har varit klasskamrat med mig i 8 år nu, snart 9. En god vän till mig. Är också medlem i BIG.

**Alex Attabipour: En vän till mig. Inte min favorit personlighet om jag skall vara ärlig men han är en glad kille vilket alltid är ett upp.

**Daniel Chai: Behöver ingen introduktion, alla vet redan att han är bäst.

**Edvin De Klerk: En av tvillingarna i vår klass. Han är en av de få som faktiskt läser mina bloggar. En extremt trevlig pojke, kan ibland vara lite småelak i närheten av hans syster men han är ändå en av de bättre killarna jag känner.

**Paulina De Klerk: Den andra tvillingen i klassen. Hon är mycket intelligent och kvicktänkt. Mycket insatt i allt och jag kan aldrig sluta förundras av hur hon alltid lyckas så bra med allt.

**Oscar Elffors: En god vän till mig. Han är ganska trevlig och bor ganska bra. Är målvakt i ett innebandy lag.

**Philip Eriksson: En kompis. Han gillar att visa att han kan.

**Jakob Flygar: Kompis. Han älskar att visa och säga att han kan.

**Ante Forsgren: En god vän. Han är lite småkonstig och galen. Mycket lustig ibland. Han kom på och gjorde en serie om El Muppo Da Great som är en rosa boll liknande sak. Han är inteligent och kan göra vad so helst om han vill.

**Moa Granström: Hon föddes 1995 till skillnad från alla andra. En bra kompis. Moa har en otroligt vacker sångröst!

**Emelie Hermansson: Jag blir alltid så faschinerad över hur denna flicka kan skriva då hon verkligen är en otrolig skribent. För övrigt tar hon även samma IGCSE klass som mig dock hatar hon det ämnet. Inte världens bästa musiksmak. Jag brukar alltid försöka övertala henne att jag är hipp.

**Ulrika Höglund: Hon skriver mycket fint. Hon är smart.

**Jesper Jonsson: Han är väldigt inne i hokey. Han har mycket vax eller nåt i håret, jag vet inte vad han har men han har något i alla fall. Han är mycket smartare än vad han visar.

**Frida Lindstedt: En extremt duktig tjej som aldrig är rädd för att ge lite extra för att uppnå något som hon vill ha. Jag kan inte mäta mig med henne när det kommer till att jobba på lektionerna.

**John Malm: Gillar att åka skateboard.

**Linn Moberg: Jag kan inte ens hålla räkningen på hur många sms jag skickar till denna flicka varje dag men det är då inte ett dåligt antal. Det är alltid kul att hamna i samma stafett lag med henne då det betyder att man har ett stort övertag redan innan man har börjat springa.

**Andrea Olofsson: Trevlig. Men av någon anledning föredrar hon att sitta bredvid Moa istället för mig på franskan.

**Madeleine Olsson: Rolig flicka. Vi brukar/brukade sitta och prata över MSN genom mick. En bra kompis till mig.

**Sofie Pettersson: Bra kompis till Paulina. Hon spelar mycekt golf.

**Virginia Rosén: Hon är ganska lustig då och då.

**Sofia Samuelsson: Sofia är en flicka som alltid är riktigt kul att prata med då man faktiskt lyckas skapa en konversation med henne. Hon brukar ha lite konstiga idéer ibland men det är ju konstigheten som gör karaktären!

**Anton Skoglund: En kompis till mig. Han är lite småkonstig men han är trevlig. Lustig på ett konstigt sätt.

**Jennifer Strömbom: Skall bli veterinär.

**André Uppman: En god vän till mig. Han har haft sina upps och han har haft sina neds. Han är en god person.

**William Wessling: William är verkligen en fantastisk kille! Ifall någon skulle fråga mig vem jag tyckte den bästa killen i klassen var så skulle jag säga William vilken dag som helst. William är helt fantastisk!

**Louise Withalisson: Ett engagerat Twilight fan. Hon är mycket trevlig.

8C:

**Sigrid Waldén: Hon är en barndoms kompis till mig. Jag har känt henne ganska länge nu, även om jag först egentligen var kompis med hennes bror.

8E:

**Mikaela Eriksson: En kompis till mig, hon är också BIG medlem och ett stort Twilight fan.

Det var ungefär halva listan. Paus.


Resten av listan kommer snart. Måste bara ta en paus.

Kommentarer
Postat av: linn

Haha, fattar inte att du orkar..

Bra beskrivning om mig, tycker jag ändå :D

2009-04-13 @ 15:59:04
Postat av: emelie

Kul beskrivning av mig Daniel, verkligen. :)

2009-04-14 @ 20:05:44
URL: http://emliah.blogg.se/
Postat av: han som har någonting konstigt i håret

haha najs lista chai :D

2009-04-15 @ 21:44:12
Postat av: Louise

Gillart! :D

2009-04-16 @ 17:47:18
URL: http://loisew.blogg.se/
Postat av: sofia

Hahha, x)

2009-04-16 @ 18:14:09
URL: http://nossleumas.blogg.se/
Postat av: paulina

2009-04-18 @ 17:58:05
Postat av: paulina

2009-04-18 @ 17:58:15
URL: http://pau
Postat av: paulina

haha, du är så rolig du danne :) tack för intelligent, men tror du att du kan definera konstig.....?

2009-04-18 @ 17:58:55
URL: http://paulinadk.blogg.se/
Postat av: andrea

"**Andrea Olofsson: Trevlig. Men av någon anledning föredrar hon att sitta bredvid Moa istället för mig på franskan. HAHa" :)

2009-05-06 @ 20:10:09
URL: http://andreaao.blogg.se/
Postat av: linn

Daniel.. Jag gillar inte min beskrivning alls. :(:( Fast det där med staffettlag var bra :D

2010-04-16 @ 22:19:37
URL: http://forlinn.blogg.se/
Postat av: dinmamma

DIN JÄVLA BITCH!!!

vaför så dum i huvudet att du kommenterar alla dina klasskamrater och lärare?

Vet du inte att det är i mot lagen Daniel Chai?!

2011-10-20 @ 13:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0